STATUT Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym.
I. Postanowienia ogólne.
§ 1
Urząd Miasta w Kazimierzu Dolnym, zwany dalej Urzędem, jest gminną jednostką organizacyjną Gminy Kazimierz Dolny, działającą w formie jednostki budżetowej.
§ 2
Podstawę prawną działania Urzędu Miasta stanowią w szczególności: 1) ustawa z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1541 z późn. zm.), 2) ustawa z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 z późn. zm.), 3) niniejszy Statut.
§ 3
1. Obszarem działania Urzędu jest teren Gminy Kazimierz Dolny. 2. Siedzibą Urzędu jest Miasto Kazimierz Dolny. Urząd zajmuje dwa budynki: a/ Kamienicę Górskich przy ul. Senatorskiej 5 (siedziba Burmistrza), b/ Kamienicę pod Św. Mikołajem przy ul. Rynek 12. 3. Urząd używa podłużnych pieczęci z pełną nazwą i adresem obu budynków, według wzorów: a/ „Urząd Miasta 24-120 Kazimierz Dolny ul. Senatorska 5 tel.88-10-136, 88-10-212 tel.88-10-112,fax 88-10-213”
b/ „Urząd Miasta Kazimierz Dolny ul. Rynek 12”
§ 4
1. Podstawową działalnością Urzędu jest wykonywanie kompleksowej obsługi organów Gminy, umożliwiającej im wykonywanie zadań w ramach przyznanych im kompetencji, a w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy, 2) przygotowywanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania, 3) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów gminy, 4) obsługa pod względem organizacyjnym i technicznym sesji Rady Miejskiej, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, spotkań i narad innych organów funkcjonujących w strukturze Gminy, 5) zapewnienie organom Gminy warunków do przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg i wniosków, 6) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego dostępnego do publicznego wglądu oraz publikowanie wymaganych prawem dokumentów i informacji dotyczących organów Gminy, 7) wykonywanie prac kancelaryjnych oraz archiwizowania dokumentów zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 8) wykonywanie obowiązków i uprawnień pracodawcy w rozumieniu przepisów prawa pracy, w stosunku do zatrudnionych w Urzędzie pracowników.
2. Urząd wykonuje inne zadania (własne lub zlecone), których prowadzenie nie zostało powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym.
III. Organizacja i zarządzanie jednostką.
§ 5
Urzędem kieruje jednoosobowo Burmistrz, reprezentuje go na zewnątrz i ponosi odpowiedzialność za wyniki jego działania.
§ 6
Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa regulamin organizacyjny nadany przez Burmistrza w formie zarządzenia.
IV. Gospodarka finansowa.
§ 7
1. Urząd prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych w zakresie obowiązującym jednostki budżetowe. 2. Podstawą działalności Urzędu jest roczny plan dochodów i wydatków, zwany planem finansowym, zgodny z układem wykonawczym budżetu Gminy. 3. Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. 4. Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają przepisy ustawy o finansach publicznych.
§ 8
Urząd może prowadzić rachunek dochodów własnych, na zasadach określonych w odrębnej uchwale Rady Miejskiej.
§ 9
Nadzór nad działalnością finansową sprawuje Skarbnik Gminy.
V. Postanowienia końcowe.
§ 10
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Statucie, zastosowanie mają przepisy wymienione w § 2.
§ 11
Zmiana Statutu następuje w trybie jego nadania.
|
Uchwała Nr XLI/289/06 w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miasta w Kazimierzu Dolnym. |