Informacja dla osób niesłyszących i głuchych
Od 1 kwietnia 2012 r. weszły w życie przepisy ustawy z dnia 19 sierpnia 2011r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243), które umożliwiają osobom niesłyszącym i głuchym skorzystanie z usług tłumacza języka migowego przy załatwianiu spraw w instytucjach publicznych. Mogą z niej skorzystać osoby uprawnione, tj. osoby niepełnosprawne w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 ze zm.).W związku z powyższym osoba uprawniona, która zamierza skorzystać z powyższych usług, zobowiązana jest zgłosić ten fakt w sekretariacie Urzędu Miasta w Kazimierzu Dolnym, ul. Senatorska 5, w terminie co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem (planowaną wizytą w Urzędzie), z wyłączeniem sytuacji nagłych.
Zgłoszenia należy dokonać w jednej z następujących form:
- drogą e-mailową na adres um@umkd.pl,
- faxem na nr 81 – 88 10 213,
- telefonicznie na nr 81 – 88 10 212;
- drogą pocztową.
W zgłoszeniu osoby uprawnionej należy ująć następujące dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania, kontakt zwrotny (np. mail, nr faksu, nr telefonu), wybraną metodę komunikowania się (PJM, SJM, SKOGN*). Do zgłoszenia należy dołączyć kopię orzeczenia potwierdzającego prawo do usługi. W załączeniu wzór formularza zgłoszeniowego.
Świadczenie usługi tłumacza języka migowego jest bezpłatne dla osoby uprawnionej.
Uwaga! Usługa będzie dostępna po wejściu w życie przepisów wykonawczych do ustawy o języku migowym i innych środkach komunikowania się (rozporządzenia w sprawie zasad funkcjonowania rejestru tłumaczy polskiego języka migowego, systemu językowo-migowego i sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych).
* PJM - polski język migowy, SJM - system językowo-migowy, SKOGN – sposób komunikowania się osób głuchoniewidomych.
Wzór formularza zgłoszeniowego (21.5kB) |
![]() |
![]() |