Burmistrz Kazimierza Dolnego
mgr Grzegorz Dunia
godziny przyjmowania interesantów: wtorek 9 00 – 12 00
w sprawach skarg i wniosków: poniedziałek 15 00 – 16 00
Stanowisko zajmowane z wyboru – wybrany na Burmistrza Kazimierza Dolnego w wyborach bezpośrednich przeprowadzonych w dniu 5 grudnia 2010 r.
Zadania i obowiązki Burmistrza:
Burmistrz wykonuje uchwały Rady Gminy i zadania gminy określone przepisami prawa.
1. Do zadań Burmistrza należy w szczególności: 1) ogólne kierownictwo i nadzór nad całością spraw związanych z działalnością Gminy Kazimierz Dolny i Urzędu Miasta, 2) kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz, 3) realizacja zadań w zakresie gospodarki finansowej gminy, wykonywanie budżetu, 4) gospodarowanie mieniem komunalnym oraz składanie w tej sprawie wniosków i propozycji Radzie Miejskiej, 5) określanie sposobu wykonania uchwał Rady i załatwiania wniosków i interpelacji posłów, senatorów i radnych, 6) udzielanie odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych, 7) przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków, 8) realizacja zadań szefa obrony cywilnej, 9) podejmowanie działań niezbędnych do usunięcia nadzwyczajnych zagrożeń, 10) podejmowanie decyzji w sprawach obronnych i ochrony przed powodzią, 11) dokonywanie czynności z zakresu prawa pracy wobec pracowników Urzędu i kierowników jednostek organizacyjnych gminy, 12) wykonywanie uprawnień i obowiązków zwierzchnika służbowego wobec osób wymienionych w pkt 11, 13) przyjmowanie i analiza oświadczeń majątkowych i innych, od kierowników jednostek organizacyjnych gminy i wskazanych w przepisach pracowników samorządowych, 14) reprezentowanie gminy w postępowaniu sądowych, administracyjnym, przed Trybunałem Konstytucyjnym oraz udzielanie pełnomocnictw procesowych, 15) wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, 16) nadawanie regulaminu organizacyjnego Urzędowi Miasta oraz wydawanie innych aktów wewnętrznego zarządzania, 17) nadzorowanie zadań zleconych i powierzonych z zakresu administracji rządowej i samorządowej, 18) wykonywanie innych zadań określonych w przepisach prawnych i statucie gminy oraz zastrzeżonych do kompetencji Burmistrza.
2. Burmistrz koordynuje i nadzoruje realizację zadań w zakresie: - gospodarki finansowej, - rolnictwa i gospodarki nieruchomościami, - obrony cywilnej, - spraw wojskowych, - ochrony przeciwpożarowej, - ochrony zdrowia, - promocji gminy.
|